سينجا و مينجا



دول شخصيتين طفولتي أختراعتهم عشان التسليه يعني؛ شخصيتين طلعتهم من بلاعه الحمام و نزلتهم البلاعه تاني بعد شويه وقت كدا (لما كبرت قررت أن كفايا عليهم كدا). و بعدين قررت من يومين كدا أطلعهم من البلاعه تاني. أصل أنا كدا كدا بكلم نفسي و كدا كدا بحب أتعرف على نفسي و حياتي أكتر عن طريق أني أكلم نفسي؛ ف بدل ما أكلم نفسي و يبقى اللي بكلمه من غير أسم. ف هسامي اللي ميتسماش ب سينجا و مينجا تاني (يعني يظهروا تاني بقا و يطلعوا من جديد)!!

بس بدأت أرسمهم أكتر وضوحاً يعني؛ سينجا هو أطيب شويتين و مينجا الشرير أكتر. بما أني برج الجوزاء ف أصلاً في شخصيتين جوا مني الطيب و الشرير؛ و أكيد هيكون في أتنين بكلمهم برضو طيب و شرير!!
أختراع شخصيات وهميه عشان نكلمهم دا مش عيب و مش جنون و الله؛ بالعكس دا عين العقل والله. يعني حلو جداً أن يكون ليك شخص حتى و لو وهمي عشان تتعرف على نفسك أكتر و أكتر و تشوف الحياه من أكتر من ناحيه؛ من الأخر يكون عندك رفيق درب مش بيسبك لأي ظرف مهما كان.

Comments

Popular posts from this blog

كلام عيب

كونك ممحون

هو و هي-الزنانه