افضل متمسك بحلمك و حققه مهما حصل :)

امبارح كان يوم عبقري .. بس رجعت منه مهدوده و معرفتش اكتب عنه امبارح خالص .. قلت اكتب انهرده و قبل ما انسي تفاصيل اليوم اللي اصلا ماتتنسيش :)

seminar عامله Phil Johnson تبع بدايه (club في الجامعه عندي و انا مشتركه فيه) و كمان تحت اشراف الcommittee اللي انا فيها .. و ليا الشرف ان انا في committee بتعمل خير جديد عن طريق تنميه البشر مش بس اكلو وشرب و فلوس ...

في اليوم دا في ناس كتير تعبت اكيد عشان يطلع اليوم .. انا شوفت صحابي واقفين من 8 و نص الصبح ل6 بليل .. دا غير الضغط العصبي اللي حصل ...

مش هتكلم عن مشكله حصلت .. بس هتكلم عن الcrisis management و ان الموقف اتحل .. الevent اتعمل .. الناس اتبسطت :)

و كان seminar رائع .. انا شخصيا اتعلمت منه كتير اوي .. و هحكي دلوقتي عن اللي اتعلمته في اليوم بعيد عن الseminar نفسه ...

ببساطه كدا .. ممكن يحصل حاجات برا ادينا بس المهم ننقذ الموقف و لو plan A منجحتش فيه بقيت الحروف لحد Z .. ممكن تكون عارف انك رايح مكان معين و فاجأه تلاقي نفسك في مكان تاني خالص ...
من الاخر ممكن يحصل حاجات كتير اوي تموت حلم جواك او علي الاقل تكسره .. الصح انك تفضل متمسك بحلمك مهما حصل .. مش كدا و بس .. كمان تعمل كل حاجه عشان تحققه و تتعلم من الغلطات اللي حصلت مهما كان :)

استنوا شويه كدا و هكتب عن كل اللي اتعلمته من Dr. Phil Johnson انشاء الله :)

Comments

Popular posts from this blog

كلام عيب

كونك ممحون

هو و هي-الزنانه